Igår, söndag.

Allmänt / Permalink / 0
Blev en mysig visit på stan igår, denna varma söndag. Fullt med liv, hela centrum var avkapad och mitt i allt gick löp och cykel banor för de tävlande. Vi vanliga människor fick hålla andan och springa snabbt över banorna för att komma oss fram men ändå inte förstöra för de tävlande. Det är tur att mjukglass då finns, när man retat sig nog på svår framkomlighet på en söndag! Jag och min fina vän satte oss i parken nere vid älven, när vi plötsligt blir avbrutna av en tjej i 25-30års åldern. "Vill ni köpa något?" Jag svarar snabbt nej, som reflexmässigt. Det är klart jag vill köpa något, någon gång. Jag kanske borde ha ställt henne frågan ifall de har ett linne som ser ut "si och så" för en billig peng trots bra kvalla! Tänk om hon då från sin stora väska hade plockat fram ett linne som lever upp till min beskrivning? Då hade jag ju faktiskt sluppit springa emellan tävlingsbanorna igen och genom varenda affär för att leta själv! 
Till top