Artikelmos

Allmänt / Permalink / 0
Känner mig irriterad, men antagligen har den här Linda Skugge som jag läste om i aftonbladet. Hon menar på att jobbkrisen för ungdomar är en bluff, att man enkelt kan ordna jobb bara man är öppen för allt. Vi unga är tydligen för "fina" för viss jobb och lata. Det skärde i halsen när jag läste mig igenom artikeln, då jag känner igen mig i det där att inte välja vilket jobb som helst. Jag vet själv att det inte grundar sig i lathet, utan i ett självförtroendedilemma. Jag känner mig inte duglig till vad som helst och kräver en eller två komplimanger här och var, särskilt på ett ställe där jag inte har någon vana alls. Nu har jag haft världstur att ramla in på en arbetsplats där min hund är välkommen gratis, samt där jag känner mig hemma redan efter två veckor! Ingen höjdarlön visserligen, men ska man räkna på det hade jag sannorlikt behövt betala för en dagisplats åt Ulrik och ev kommande hund.. och då dras ju den kostnaden på lönen istället! 
 
Människor som petar andra människor i ögonen med sina uttalanden.. borde få leva andras liv ett tag! Snacka om trångsynt. Självklart är alla i behov av pengar på ett eller annat sätt, men alla fungerar inte överallt då vi (gladeligen) är olika. Jag är stolt över att slippa vara henne iallafall.
Till top